7 טיפים לעיצוב מקורי של חדר האמבטיה

7 טיפים לעיצוב מקורי של חדר האמבטיה

עיצוב הבית מציב לנו יעדים רבים להגשמת חלומות על המראה הנחשק של הבית, ואין כבר שום סיבה להתפשר על כך בגלל תקציב. למרבה המזל, יש מספיק יצרנים וספקים של אבזור לחדר זה שיכולים לעזור לנו להגשים אותם. הכל נמצא בכל דגם ובכל סגנון, וכל מה שנותר הוא להרכיב את המראה הנכון לנו לפי תקציבנו ולפי הסגנון שבו בחרנו לבית. להלן כמה טיפים למי שרוצה לעצב חדר אמבטיה כלבבו.

תכנון מקום בכל מרחב

חדרי האמבטיה של פעם היו קטנים מאוד ופונקציונליים בלבד, כך שלא היה הרבה מקום לתמרן בהם בעזרת אלמנטים עיצוביים שונים. היום אנחנו יכולים למצוא חדרים שגודלם עצום והם מאפשרים לנו הרבה יותר. עם זאת, יש דירות ישנות שלא מאפשרות זאת ויש גם מגמה להקטין בכלל את הבתים לבנייה אלטרנטיבית, כך שתכנון מקום נכון היום יותר מתמיד. גם בחדר גדול מומלץ לתכנן את הצבת הכלים הסניטריים ולבחור את הזוויות המתאימות של כל פונקציה כדי שתיתן הרגשה מרווחת ולא עמוסה מדי, וגם שיהיה מספיק מקום לזוז.

חיפויים – גם יפים וגם מגוננים

חיפויים שונים נותנים לנו תחושות שונות ולכן ההשראה שלכם צריכה לבוא מאסוציאציות ומההעדפות שלכם. אם תבחרו בחיפוי קרמיקה, זכוכית או חרסינה שלא ייתנו לכם תחושה נוחה ונעימה של ספא ביתי, תפספסו את כל היתרון שיש לכם בעיצוב חדר אמבטיה משלכם. השיקולים שלכם צריכים להיות: תקציב, פונקציונליות, תחזוקה נוחה, אסתטיקה ועד כמה החיפוי מתאים לאופי ולאווירה שרציתם להשרות על החדר.

צבעים – האווירה קובעת

צבעים הם אולי המוטיב היחיד בעיצוב חדר האמבטיה שהתפקיד שלו הוא אסתטי בלבד. הצבעים יקבעו את האווירה ולכן גם את התחושה שלכם בחדר. אם אתם אוהבים צבעים בהירים ורגועים אין טעם ללכת על צבע דרמטי שיתיש אתכם וירתיע אתכם מלהשתמש בחדר ליותר מאשר שימוש פונקציונלי קצר. אם תצבעו בצבעים שממש משפיעים עליכם לטובה ומשרים עליכם רוגע ושלווה, הרי שהצלחתם בזאת ליצור לכם חדר ספא ביתי גם ללא תקציב גדול, וזה רק יעשה לכם חשק רב להשתמש בחדר כמה שיותר כדי להתרגע בו.

כלים סניטריים – פונקציונליות אסתטית

אין דרך אחרת לומר זאת, ולכן הפונקציונליות של הכלים הסניטריים של היום חייבת להיות אסתטית משום שהעיצובים שמציעים לנו היום הם כאלה. יש תכנונים שונים של כלים סניטריים כמו אסלות, בידה, כיורים ואגני רחצה שהם פשוט גאוניים ומבריקים בחשיבה העיצובית שלהם מבלי לוותר על התאמתם לתפקיד. אסלות מתוחכמות במיוחד, הן העתיד ולכן יש לא מעט חידושים בתחום הזה שמומלץ לבדוק לפני שאתם מחליטים לדבוק בישן ובמיושן.

ארונות אמבטיה – פתרונות אחסון מעוצבים

החלק החשוב של חדר האמבטיה הוא ארונות אמבטיה שמציעים לכם פתרונות אחסון לשני סוגי חפצים בעיקר: מגבות ומוצרי טואלטיקה. לשניהם יש צורך בארון מעוצב ונוח שמותקן אצלכם לפי התכנון הנבון של המרחב. שימו לב שיש היום ארונות שיכולים להתמודד בהצלחה גם עם מיעוט מקום ולהיות תלויים באוויר. יש גם ארונות שיכולים לשמש שידה לכיור ובכך לאחד את שניהם לאזור מצומצם ונוח אחד, מבלי לבזבז מקום יקר. השיקול שלכם נובע בעיקר ממקום פנוי ומהחשיבה היצירתית כיצד לאחסן כמה שיותר בכמה שפחות מקום.

מקלחת או אמבטיה

הבחירה בין מקלחת לאמבטיה נובעת לא רק משיקולי מיקום אלא גם משיקולים אסתטיים. יש היום בשוק אמבטיות ומקלחונים יפהפיים ומקוריים שפשוט קשה לעמוד בפניהם. עם זאת, השיקול שלכם צריך להיות מעשי. השאלה היא עד כמה אתם משתמשים באמבטיה כדי לשהות בה או שאתם משתמשים בעיקר במקלחת ולכן עדיף לחסוך ולמצוא את המקלחון האידיאלי לכם. האפשרויות כאן מגוונות מאוד ומתקדמות מבחינה עיצובית, כך שהמקלחונים יכולים לשוות לחדר שלכם מראה של מקלחת יוקרתית במלון בוטיק בתקציב נוח מאוד.

אבזור נוסף

לאחר שתכננתם והחלטתם על הכלים הסניטריים וארונות האמבטיה, ומצאתם מקום לכל הדברים הגדולים, אל תשכחו את הדברים הקטנים שעושים את חדר האמבטיה למה שהוא באמת – חדר פרטי לשעה קלה שבה אתם מתפנקים. אל תשכחו להוסיף עציץ או כלי נוי יפה עם חלוקי נחל או סבונים קטנים, לקישוט, או סלסלת מגבות מגולגלות וכלים מיוחדים לתכשירי הטואלטיקה ליד הכיור ובמקלחת. זה בדיוק מה שמוסיף את הטאץ' האחרון של אווירה נעימה בכל חדר אמבטיה.

טופס הזמנה

מלא את הטופס למטה והצוות שלנו ישמח לסייע לך

סל הקניות שלך ריק כרגע.

חזור לחנות